Skaner przenośny – dla kogo będzie idealnym narzędziem pracy?

Skanery to popularne urządzenia, które przydają się zarówno w domach, jak i w biurze. Technologia poszła naprzód, dlatego teraz oprócz skanerów stacjonarnych można łatwo kupić wersję mobilną, którą można zapakować do teczki czy damskiej torebki. Ten ciekawy gadżet może ułatwiać pracę, szczególnie przedstawicielom niektórych zawodów.

Skaner przenośny – co to za urządzenie?

Skaner przenośny działa na tej samej zasadzie, co urządzenie stacjonarne. Przenosi obraz dokumentu papierowego do wersji cyfrowej, zachowując przy tym wszystkie cechy szczególne. Przesuwająca się wewnątrz urządzenia głowica odczytuje wygląd dokumentu dzięki zastosowaniu wiązki światła lasera, przesuwanego stopniowo po druku.

Skaner przenośny wyróżnia się znacznie mniejszymi rozmiarami – najpopularniejsze i najbardziej funkcjonalne są skanery w formie listwy, przez które przepuszcza się dokumenty. Dostępne są również skanery przenośne w formacie długopisów, które pozwalają na szybkie skanowanie fragmentów tekstu.

Kiedy sięgać po skanery przenośne?

Skaner nie jest urządzeniem drogim, dlatego osoby pracujące w terenie lub sporo skanujące poza domem mogą pomyśleć o zakupie. Skaner mobilny przydaje się w pracy w terenie, np. przedstawicielom handlowym, którzy nie zawsze mają możliwość szybkiego skanowania niezbędnych dokumentów czy zawieranych umów.

Skanery w formacie długopisów można wykorzystać np. w czasie zajęć na uczelni, kiedy można łatwo uzyskać kopię notatek czy ważnych fragmentów książki lub podczas wizyty w urzędzie, gdzie za skanowanie dokumentów trzeba drogo płacić.